28 Temmuz 2009 Salı

Gezmek istiyorum, napmalıyım?

1. Gezilecek yerle ilgili google ve wiki amcalara başvurup şu konularda ön bilgi toplamalıyım:
a) Hangi toplu taşıma araçlarıyla gidebilirim ben buraya?
b) Bu yerde görülmeye değer nereler var?

2. Google Map'i kullanarak, gezeceğim bölgenin caddelerine, sokaklarına aşina olmalıyım. Hatta Google Map'ten bu yerin haritasının çıktısını almalı, ve kalemi kağıdı alarak üzerinde görmek istediğim yerleri işaretlemeliyim.

Benim kartuşum olmadığından, Google Map'e bakarak kendim kabataslak çizdim şehir merkezi haritasını, sonra da görülecek yerleri işaretledim.

Bunu da şöyle yapıyorum; ilk önce görülecek yerlerin isim listesini çıkıyorum internet araştırmalarımla.. Sonra, Google Map'te bu isimleri arıyorum; zaten genelde tarihi/turistik yerler haritada işaretlenmiş oluyor.. "Haa şu caddedeymiş, şu sokakla şu caddenin kesiştiği yerdeymiş" diye bakarak kendi haritamda çizip işaretliyorum..

3. Mümkünse cep telefonumda internet hizmeti kullanmalıyım. Ne işe yarıycak bu?:
a) Osman'la Amerikan hastanesine gittik mesela Antep'te. "Ne arıyo bu şehirde Amerikan hastanesi, hayırdır??" sorusuna, üstelik gece karanlığında, google amca cevap verdi. Cepten internete girip aradım, ve hemen hastanenin tarihiyle ilgili tüm bilgileri buldum.

Tek başına gezerken, göze çarpan ve üstünde sadece ismi yazan bir yapı hakkında ayrıntılı bilgiyi, soracak kimse aramadan direk bulabiliyoruz böylece.

b) Yavaş çalışsa da, Google Map'i cep telefonumuza yükleyip, elimizin altında sanal harita taşımış oluyoruz. Kimseciklere adres sormadan gezip tozuyoruz böylece.

3. Gideceğim yerde kalacaksam, sırt çantama mümkün olduğunca az giyecek almalıyım. Gezi süresine göre birkaç çift iç çamaşırı, birkaç tişört, bir-iki ince pantolon, çorap, küçük havlu (yer kaplamasın, yükümüz hafif olsun), diş fırçası-macunu, kalem, kağıt. Mümkün olduğunca az almak gerek; ihtiyaç olursa zaten gittiğimiz yerden satın alabiliriz. Amaç yükümüzün hafif olması, sırt çantamızın gezerken bizi rahatsız etmemesi..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...